Het Belgische modemerk Essentiel blaast 20 kaarsjes uit. Waar ze vandaag winkels overal in België en wereldsteden als Londen en Parijs hebben, begonnen ze ooit op een appartementje met 4 T-shirtmodellen in 20 verschillende kleuren. Het liefdesverhaal tussen Esfan Eghtessadi en Inge Onsea mondde uit tot een heus modelabel.

Profilering

Na 20 jaar hebben ze hun eigen stempel op de modewereld gedrukt. Met veel kleuren en gewaagde motieven profileert Essentiel zich als luxueus en verfrissend. Dat is ook goed zichtbaar in de winkels. Ze tonen waar Essentiel voor staat en welke emoties ze wensen over te brengen. Maar e-commerce zorgt wel voor de meeste inkomen in deze gedigitaliseerde wereld. Essentiel organiseert voorlopig nog geen acties vanwege de verjaardag.

Duurzaamheid

Essentiel zet ook hard in op duurzaamheid. Stoffen krijgen een groen label en de productie lokaliseert zich dichter bij de stofleveranciers. Op deze manier is de transportweg korter. Ze proberen mee te evolueren door minder collecties uit te brengen zodat hun ecologische voetafdruk kleiner wordt.