Amaury Timmermans is één van de drie founders van QIQO, een warme energiedrank met 100 procent natuurlijke ingrediënten en geen suikers. “We wilden iets ontwikkelen dat hetzelfde effect als koffie heeft maar met een andere smaak. Het geeft je een gezonde energieboost en het drankje zit vol vitaminen en anti-oxidanten.” Is QIQO een potentiële vervanger voor ongezonde, gesuikerde dranken die studenten vaak tijdens de examens met liters binnenkappen? Het zou maar eens kunnen zijn!

Afternoon Dip Monster

“We waren het beu om koffie te drinken. Als je heel hard werkt en moe bent, drink je vaak te veel koffie. Als je koffie beu bent, grijp je naar gesuikerde dranken. Dat is allemaal heel ongezond. We wilden iets dat hetzelfde effect geeft als koffie maar met een andere smaak en andere ingrediënten. Het heeft de smaak van een fruitige thee en het is gemaakt op basis van guarana en mate. Het is het perfecte drankje als je een middagdipje hebt of zoals wij het zeggen, het ‘Afternoon Dip Monster’ tegenkomt.”

Ultieme doel

“We verkopen de zakjes per drie en per vijftien. Als je een doos van vijftien zakjes koopt, komt één zakje uit op 66 cent. Dat is goedkoper dan een Nalu of een andere energiedrank. Je hoeft ook niet thuis te zijn om het te ontvangen want we hebben de doos zo ontworpen dat die perfect in de brievenbus past. Momenteel verkopen we enkel op onze webshop, zo leren we heel veel bij waarover de consumenten tevreden zijn en over de mogelijke verbeteringen van ons product. Op termijn zouden we natuurlijk in bredere distributie aanwezig willen zijn, zoals in supermarkten bijvoorbeeld. Het ultieme doel is om een echt bedrijf uit te bouwen waar anderen ook mee instappen, om internationaal te groeien en om in meer landen beschikbaar te zijn.”

Meer smaken

“Het project dateert al van 2013 – 2014 maar ik ben eerst beginnen werken omdat het proces om zoiets in gang te steken zo lang duurt. We hebben tot nu toe één smaak op basis van Zuid-Amerikaanse ingrediënten. Er stak heel wat tijd in de productontwikkeling omdat we allerlei smaken hebben geproefd en zelf nu zijn we nog steeds bezig met de optimalisatie van de smaak. Op termijn willen we zeker uitbreiden naar meer smaken.”

https://drinkqiqo.com/