Elke kotstudent worstelt wel eens met de afwezigheid van ‘hotel mama’ tijdens de week. Je staat er alleen voor en je wil niet altijd junkfood eten. Je wil in vorm blijven voor de zomer, maar het eten dat mama je elke avond voorschotelde, is nergens meer te bespeuren. Met deze 4 tips ga je een leuke zomer tegemoet zonder al te veel overtollige kilootjes!

 

  1. Drink genoeg water

 

Vermijd frisdrank en drink water. Water bevat geen calorieën en zal je een verzadigend gevoel geven. Je hebt al snel een voller gevoel en zal op die manier minder trek hebben.

 

 

  1. Ontbijt

Veel studenten maken een cruciale fout door ’s ochtends niet te ontbijten. Het ontbijt geeft je de nodige energie om de dag door te komen. Je zal ook minder snel honger hebben als je een goed, uitgebreid ontbijt neemt. Havermout is bijvoorbeeld een zeer goed begin van je dag.

 

 

  1. Honger jezelf niet uit

 

Uithongeren is iets wat vooral vaak voorkomt bij meisjes. Ze verlangen naar het ideale figuur en willen zoveel mogelijk afvallen. Als je jezelf uithongert voor een tijdje, zal je inderdaad resultaat zien op de weegschaal. Maar op een dag zal je begeven en eens zoveel eten. Op die manier creëer je het befaamde ‘jojo-effect’ en zal je alle kilo’s die je afgevallen bent eens zo snel weer aankomen.

  1. Let op je koolhydraten

Als je heel veel koolhydraten eet, kom je bij. Koolhydraten zitten voornamelijk in pasta, rijst, aardappelen en brood. Dingen die we dagelijks eten. Probeer hier toch wat in te minderen en kies eerder voor goede, onverzadigde vetten zoals avocado’s, noten of pindakaas.