Op zondag 22 april gaat de 10 Miles weer van start. Het is supergezond om te sporten, om een paar uurtjes per week eens even niet aan je schoolwerk te moeten denken en het is een uitdaging voor jezelf. Dus, why not?

Het is wel belangrijk dat je je goed voorbereidt, zowel fysiek als mentaal. Als je van plan bent om de 10 Miles te lopen, dan heb je waarschijnlijk al een zekere training achter de rug. Het is van belang dat je niets forceert en dat je naar je lichaam probeert te luisteren als je traint. Ga bijvoorbeeld op tijd slapen want training vraagt veel van je en kost je veel energie. Kies ook de juiste schoenen en vergeet niet op je voeding te letten. Bij zulke inspanningen zal je misschien je eetgewoonten moeten aanpassen zodat je lichaam makkelijker kan herstellen. Zo kan je bijvoorbeeld ook best 2 uur voordat je gaat lopen geen zware maaltijden meer eten.

Extra tip voor als je meer vet wil verbranden: drink een halfuurtje voor je gaat lopen zwarte koffie, maar ga wel na of je lichaam dat kan verdragen.

Vergeet ook zeker niet het goede doel te steunen! Voor 10 euro extra bovenop jouw inschrijving krijg je een event t-shirt en help je een goed doel naar keuze. Meer info hierover in deze link:  http://www.sport.be/antwerp10miles/2018/nl/goededoel/